Monday, February 23, 2015

I am a doctor and a wife :)

Assalamualaikum.. 

Ehem.. ada ke pembaca entri entri saya ni? Kenapa rasa macam kusam jea? hmm, apa apa jea la okay.  Now, I am back! hehe. Sekian lama tak update atas beberapa sebab tertentu, kini saya kembali untuk mengisi masa lapang :) Apa sebab sebab saya menyepi tak update entri ni?

Antara sebab sebab tersebut :  (Baca macam konon konon nk bgtahu calon calonnya mcm nk bg anugerah gitu)

1. Lupa password blog nih haa. Tu la.. sapa suh lama sgt nk update! padahal byk je nak citee. abihh dah lupa sumee.

2. Lupa password email utk blog ni. haaa, nk reset password pun xbolehh sbb password email lupaa. hahaha. Kann

3. Busy dgn dunia study *heks* busy la sgtt!! 

Apa apa pun thanks kat my sayang sebab tolong dpt kn kembali blog ni dgn cara create email baru pastu ntah canee ntahh jadi la cococrunch . haha. thank you so muchies sayanggg! (saya tahu dia mesti baca blog ni sbb dia antara pembaca setia saya..)


Okay, now berbalik pada objektif yang sebenar utk entri kali ini adalahhh.. saya nak update kisah hidup sayaa! Hiii, Alhamdullillah saya da graduate.. saya blaja apa?? Hangpa nii.. tatau kaaa? Mesti tak baca entri entri sblm ni.. Kalau nk p baca skrg pun tatau ada lg ke da deletee. Hihii, ye lahh seperti saya maklum kan byk entri yg ada gmbaq tak pakai tudung da delete.. Tapi takpaaa laa.. saya belajar dlm bidang perubatan.. Tapi la ni tak keje lagi... tgh tunggu postinggg.. tuh yang free jea nak update belog ni haaa..  Bersyukur sgt sbb lulus.. Bukan senang weii.. every year ada jeaaa yg saya failed! Haha. Nak nak Obs & gynae! Pastu siap phobia dgn subject tu! Dr start clinical year masa year 3 sampai la year 5 mmg Obs & Gynae ke lautttttt! Huhuu.. Pastu nak di jadi kan drama rencah kehidupannn, masa final exam..  Professional Exam gituuu I dapat case Obs & Gynae! Ya Allah, tuhan je yang tahu apa yg bermain dlm fikiran saya msa dpt tahu saya dapat case Gynae (Uterine Fibroid) Nasibb baik Uterine Fibroid.. Maksud saya nasib baik gynae! Cuba kalau Obstetric?? Lagi gilaa nak duk pegang abdomen mommy cari babyy.. Huhu.. Bukan kepakaran saya dan bukan keminatan sayaa.. Tapii,bila da start keje nanti mmg tak boleh pilih pilih laa kan.. saya akan berusaha ! Demi pesakit pesakit puan dan mommy mommy ... saya berusaha utk meminati subject ni di masa hadapan kelak. InsyaAllah. Thanks Dr Azah n Dr Saxena :) examiner masa exam final ari tu.. Tak sangka sgt lulus. Sbb Obs & Gynae tak penah lulus. Haha. Selalu berdoa harap harap jd mcm masa sekolah add math xpernah lulus tapi ttiba msa SPM eyhhh lulus pulakk.. Akhirnya doa menjadi kenyataan. Alhamdullilah :) Kalau nak cite pasal masa final exam ari tu mmg panjang berjelaa. Nanti kalau rajin saya duk puat entri khas pasal final exam. Kot kot la kan ada student2 medic duk google2 Pro 3 exam ke cane boleh terbukak entri ni. :P Alahai kau ni mira.

Okay okay .. Selain ituuu, saya juga sudah berkahwinnn! waaahhhh~ wawawawaa.. kelas kauuu! Dgn siapaaa? Ehem.. dgn satu satunya boyfriend saya sejakk dulu lagii laaa.. dgn siapa lagiii kann.. tak kan dgn lee dong wook! Ooopsie :P Hahaa.  

So ni nak share sikit la gambaqqq.. Hihi.. 



Jeng jeng jeng. Manja sangat tu!
14.12.14





Yay!


Okay dahh. tuh jea gambar yang nak share! Haha. da kata tadi sikit kan. So tu jea la. Kbai! 

Sekian, terima kasih.


No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers