Sunday, April 18, 2010

No more sleeping beauty (╯▽╰)

ouh why? mengapa? kenapa? di sini, ketika ini dan saat ini, sedang saya kebosanan bertungkus lumus menyiapkan long cases saya, saya ingin memaklumkan (waahh~ ala-ala membuat announcement raya gitu) bahawa tiada lagi tido yang panjang untuk diri saya.. wuuuuU~(╥_╥) mengapa? hint seperti di atas tuhhh. saya perlu menyiapkan kerja-kerja pembaikan lebuh raya . de~ kau ingat aku menteri kerja raya apa? yes, saya mmg sangat concern tentang jalan raya, tidak tahu mengapa. kalau naik kete kan, nampak jalan cam xsama besar ke, jalan berlubang ke, line putus2 macam ada samar-samar ke, lampu jalan xde ke, mesti saya berfikir panjang akan permasalahan tersebut. macam lahh saya ni boleh berbuat apa-apa kan tentang sume masalah tuhh. memang. saya tahu saya berbakat mungkin menjadi menteri kerja raya! hahaha~ serious, kalau saya menjadi menteri kerja raya, mmg tol akan di kurangkan kott :D suka x korang? hahahahah~ suka la tuhh kan? tahu da. jup. macam terpesong banyak da nih.. okayh, get back into the topic plisss~ okayh, apakah masalahnya saya sudah tidak dapat tido panjang seperti dahulu kala sehingga mencecah 15 jam sehari? apakah puncanya saya tidak dapat tido sekurang-kurangnya 12 jam sehari? mengapa? ala, saya ulangi yea.. sebabbbb saya perlu menyiapkan kerja membuat long case. yea la, sempena abes praktikal ni kannn.hmmm.. (bukan kerja-raya :D tidak mahu terpesong suda) jadi anda tidak tertanya-tanya ke bagaimana saya dapat meninggalkan tabiat tersebut dengan begitu mudah? petik jari jeaa beb! hahahaa~ mari saya berkongsi dengan anda! dulu, memang sukar sekali saya meninggalkan tabiat tido lama ni.. yea, sangat sukar even masa exam tengah study2 punn nk tido jeaa keje kannn. tapi.. sekarangg.. haaa. saya mengguna sabun tahan mengantuk! :D weyy jangan gelak weyhh.. ini serious okieee!~(─‿‿─) masa kat kelantan dulu saya pernah nampak iklan kat paper pasal sabun ni.. hehehe~ kan zu kan? (zu rakan saya yang menjumpai iklan tuhh) pada mulanya saya tergelak juga lahh. hahah~ yea la kan, kalau pakai sabun tuhh macam mana yang dia bertindak untuk hilangkan rasa ngntuk? de~ saya pun xtahu.. tapi di sini sume persoalan tersebut akan terjawap :D


Sabun tahan mengantuk ini adalah pertama kali ada di Malaysia. Yes, obviously sebab saya pun xpernah dengar pasal sabun ni ^^ ia menggunakan kuasa ion negatif dan sinaran inframerah menggetarkan sel darah anda 2000x seminit. okayh, saya pun xfaham. ni copy paste dari kertas iklan dia. hahaa~ by the way, dengan adanya ion -ve ni, ia menyegarkan anda dan menyebabkan rasa mengantuk tuh hilang! betul ni, saya da cuba. tahan gak la untuk beberapa jam untuk saya terus berjaga menyiapkan long case ni :D
Nama glamour sabun ni, sabun karbon aqura. dia sebenarnya bukan jeaa boleh buat kite x mengantuk, malah yea anda anda sekali, dia ada banyakkkkkkkkk fungsi. (sila kira berapa huruf k yang terlibat, itu menandakan fungsi2 sabun ini :D x percaya? mari saya senarai kan :))

1. mencerahkan kulit dengan lembut . (bagus sangat la nihh, ada ke sabun yang mencerah secara kasar? haha~)


2.menghilangkan kegatalan dan bau badan (elokk sangat la pada anda anda yang macam gatal. maksud saya bukan miang, yea, miang ya tuhh lahh. hahaha~ gatal di sini seperti bila kita kena gigit nyamuk yeaa. selain itu, bagi mereka yang mempunyai masalah bau badan, elok la guna sabun ni. saya yakin anda akan menjadi tidak berbau da selepas itu. ye ke? ntah. cubalah :D)

3.menyegarkan untuk jangka masa panjang (ni macam maksud dia menahan dari rasa mengantuk, mmg berkesan! ngeee~)


4.menghilangkan jerawat (ohh, jerawat adalah musuh utama kita semua. betul x? siapa yang menganggap jerawat adalah bestfriend dia? kau memang gila! jadi, sabun ni juga boleh menghilangkan jerawat. untuk memiliki kulit yang cantik seperti saya, guna la sabun nihh [tetiba kott, masuk bakul angkat sendiri, sbb org lain xlarat nk angkat] ) note: sblm guna sabun nih, kulit saya mmg sudah sedia begini. jadi saya xdapat bezakan kesan sebelum dan selepas :D

5.melambatkan proses penuaan (tahu kah anda 7 tanda lanjut usia? tidak tahu? perlukah saya nyatakan ketujuh-tujuhnya di sini? de~ nnty makin pnjg jadinya entri ni. at the end of this entri, saya akan bgtahu! tungguuuuu~)


6.pencuci bebas klorin . (yea, dia bebas dr klorin yang mampu merosakkan kulit anda jika mengandungi klorin yeaa.)

7.mampu menghilangkan eczema.
note: tahukah anda apa itu eczema. eczema adalah penyakit genetik yang melibatkan kegatalan kulit yang selalunya terdapat pada mereka yang mempunyai family history of asthma. jadi, keberkesanan sabun ini menghilangkan eczema saya tidak begitu pasti, namun tidak rugi jika anda mencuba kann? :)

8.anti keradangan. anti keradangan di sini mungkin bermaksud, jika anda mempunyai sebarang keradangan/ irritation contohnya sunburn la kan, sabun ini boleh mengurangkan kesan sunburn tersebut.

9. membunuh kuman. selepas seharian anda bermandi peluh, khususnya lepas bersukan pasti kuman-kuman sedang ber-belly dance di badan anda yang berpeluh itu. jadi, sabun ni mampu membunuh kuman tersebut yang bergitu galak menari tuh kann. memang bagus lahh.



okayh, tuh sume fungsi2 sabun nihh. banyak sangat okayh dia punya kelebihan. jadi, untuk mengetahui lebih lanjut, sila lah ke http://sziron.blogspot.com


heh. beliau adalah ibu saya yang menjadi dealer kepada produk ni. jadi, apa-apa info click jer la link apa yang patut yang ada kat blog dia tuh okayhh? :)




ps: eyh, td saya ada janji nak bgtahu 7 tanda lanjut usia ey? heh. lain kali la okayhh. nantikan di entri akan datang. ni janji manis ku :P

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers