Wednesday, April 28, 2010

Warning : especially for girls :)

Hey hey hey~ nampaknya sudahh lama saya tidak meng-update ini blog. pasti anda ternanti-nanti kannn? (angguk-angguk) haaa, tuh angguk2 tuhh. alololowhh~ bukan apa yeaa anda-anda, saya tidak mempunyai masa yang terluang ketika ini sehingga lah hari jumaat! :D lepas tuh, yeayyyy! masa saya sangat free! :D

entri pada kali ini saya ini memberi sedikit pendapat/pandangan/nasihat kot kepada sesiapa yang nak menerima la kan, yang xnak tuhh sudahhh. diam-diam jea jangan kecoh-kecohh okie :D ini adalah cerita dunia realiti :) jadi secara ringkas sahaja saya akan ceritakan.

okayh, anda-anda di luar sana khususnya kaum wanita , yes, gegirl, ladies and gadis. bukan untuk ladyboy or what-so-ever yang jantinanya tidak di kenal pasti. :) jika anda kaum2 perempuan, saya ulangi perempuan pernah menerima sebarang ugutan dari kaum lelaki. jup lelaki ke, ladyboy ke, atau perempuan yang lain ke, saya menasihati anda agar membuat laporan polis :) ini adalah untuk mem-protect diri anda di masa akan dtg. mcm kata kan ugutan itu berlaku, then orang yang meng-ugut
(org yang konon2 gangster kampung dusun tuhh) membuat sesuatu pada anda, yes, anda boleh terus menghubungi polis dan polis akan terus menangkap orang tersebut kerana anda dah pernah buat report terhadap beliau. itu adalah kebaikannya even macam anda xtakut ke dgn ugutan dari mungken gangster kampung dusun itu, namun ia penting untuk membuat report polis. kebaikan yang ke-2, jika sesuatu terjadi seperti pergelutan, dan anda mencederakan org yang meng-ugut anda tuh.. xpun terbunuh org tuh, anda di kira memprotect diri anda dr org tersebut. jadi, anda tidak bersalah sekiranya itu berlaku :)

anda pasti ter-tanya2 mengapa saya post entri sebegini. yelah, kita sebagai kaum perempuan, yea saya ulangi PEREMPUAN, walaupun di anggap sebagai orang yang lemah konon2nya kalau nak di bandingkan dengan lelaki, tetapi terdapat lelaki yang seperti tidak begitu lelaki, anda faham maksud saya? lelaki yang nak mencari pasal dengan perempuan, macam xde otak kan nak cari orang utk bergaduh, dengan perempuan gak dia nak gaduh? hakk tuihh!~ itu adalah pengecut! :D dia tidak mencari orang yang sama jantina dgn dia kerana dia tahu kelemahan dia, walaupun begitu, kita sebagai kaum perempuan jangan kalahh dengan kaum yang tidak begitu pasti dengan jantina dia nihh. jika di tanya kepada mana2 lelaki , yess, mana2 lelaki yang betul2 lelaki, kalau yang lembut2 punn akan berkata " lelaki yang gaduh/ugut/memukul perempuan adalah orang yang bukan sebenarnya lelaki. dia hanya nak menunjukkan dia konon2 lelaki dengan bergaduh/memukul/ sebagainya dgn wanita/perempuan/gegirl sebab kalau dia gaduh/berpukul-pukulan dgn lelaki tentu2 lah dia kalahh :D" --- hmm, betul jugaaa itu,kata saya di dalam hati.

selain itu yea kawan-kawan, kawan lelaki saya berkata lagi, lelaki yang sebenar adalah lelaki yang tidak begitu mengambil kesah jika perempuan membuat hal, maksudnya macam okayh, kalau perempuan itu buat hal, cara yang terbaek adalah dengan menegur beliau . yes, menegur. kalau lelaki yang maen serang jeaa cm pompuan yang laki dia kena rampas ngan pompuan lain tuh, maka jangan lah mengelarkan beliau lelaki. xseswaii gitu :D

dunia sekarang penuh dengan aktiviti jenayah yang kita sendiri tidak menjangka. pernahkah anda menyaksikan cerita The Crazier yang baru2 ini terdapat di pawagam, mari saya ringkaskan serba sedikit mengenai cerita tersebut. Cite ni tentang penduduk di satu kawasan yang terjebak dengan satu wabak pencemaran akibat meminum air dari sumber yang tercemar. Akibat dari meminum air tersebut, virus memasuki system badan dia dan akan menyebabkan kewarasan orang tuh hilang, maka, orang tuh akan menjadi ganas dan membunuh orang2 yang terdekat mahupun terjauh. hahahah~ jadi, moral of the story, sesiapa juga boleh hilang kewarasan. termasuk saya :D <--- asal aku senyum begini? hahaha~ okayh2 serius :| hmm, jadi fikir-fikir kan la .

pada lelaki2 di luar sana, apa pendapat anda? betul x apa yang saya katakan ni? :D


-the end-

6 comments:

  1. Betul tu.. orang gitu x bape pasti jantina dia tu.. kena buat chromosome check

    ReplyDelete
  2. heee~ kan? hmm, teruk betul la perangai org2 yang xbape pasti jantina dia ni. nak tunjuk hebat sangat.

    ReplyDelete
  3. ahahhaa!..betul la wan..hmmm...simpati pd org begitu krn pd pendapat sy dia sbnrnye mempunyai syndrome inferioriti kompleks..

    ReplyDelete
  4. hai,salam mira.nak buat gambar tersayang dalam sulaman x?cubalah tengok2 kat http://mumcollections.blogspot.com .mana tau ada yg berkenan.oh ya,saya ada follow blog awak.harap2 awak sudi follow saya ek.TQ

    ReplyDelete
  5. eyhh, ada org mengantoikan diri sendiri lahh. hahaha~ I didnt mention any names in this blog entry. what I write is about how I felt and what I want to share the things that happened in this real world. so, for those yang terasa, I'm sorry, I dont care. This is my blog, not yours. If you do care,then create your own blog and do whatever u want.. Because I really dont care and dont require you to read this blog. thank you :)

    ReplyDelete

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers