Saturday, August 20, 2011

Ipad 2


Salam ramadhan!

Hey hey..

Tiba2 sejak mengalami hari yang seronok dan happy smlm, hari ni rasa nk update agi entri baru :D Pasal apa? jeng jeng jeng. Sudah , jangan nak jeng jeng jeng sgt. da tajuk terang lagi bersuluh kan pasal Ipad2.


Hmm,Ipad2 best wooooooooooo~ mengapa? kerana:

1. saya tak perlu lagi bawak buku tebal2 kelas yang beratnya sama dengan berat saya. (Menipu okayh) Yea, itu perumpamaan. Ilmu2 yang dulu saya kendong ke sana ke mari bila pegi kelas dari pagi hingga petang membuatkan bicep n tricep saya berotot. (Tipu lagi) alahaiii~ ini perumpamaan la korang. Jangan serious sgt. hehe~ sejak ada ipad ni saya mendownload e-book dan hanya merujuk melalui e-book sahaja. pegi kelas pun just bwk notes, kertas kosong, pencil case dan tak lupa ipad jugaaa :D heeee~








2. Selaen tuhh, mr.boyfie yang kadang2 bekerja over d sea, tatkala rendu ingin ber-mesej dan calling2, even roaming pun amatlah mahal okay.. 1 msej jea da 1 hengget! kalau calling2 satu minit 5 hengget rasanya. mmg ho mak ai laaaa. jadi, sejak ada ipad kami hanya menggunakan application facetime jeaaa :D tapi kena la ada tenet bru boleh gunaa. bukan setakat dgr suara, boleh tgk muka sekaliiii tauuu! :D



3. seterusnya, bila melepak2 di kedai makan, dan makanan lambat smpai .. untuk mengelakkan rasa membuang masa, saya boleh study bila ada ipad. alaa, ipad ni mcm hp la, saya bawa kemana sahajaaa. Cuba byg kan, korg nk melepak, pastu mcm bawak buku tebal2 gila susa kan, so kalau bwk ipad tade la nerd sgt . Okayh, melepak smbil baca buku mmg nerd, sebenarnya selain baca buku boleh la maen game.. hahah. tade maknanya saya nk baca buku sgt tyme melepak melaen kn ada quiz or exam tp tetap nk kuar :p


4. bergambar syok sendiri :P hehe, walaupon gmba kt ipad ni takde la hebat mcm dslr, tapi okayh la kan dr tade :P



5. Kat ipad ni jugak ada mcm2 application. macam astro, macam2 adaaaaa~ saya donlod application period diary agar mudah nk agak2 bila next menstruation :P padahal, kalau tade diary ni pun boleh jugak agak, cuma nk tgk ke-konsisten-an dia mcm sng la sbb ada record kan. selain tuh ada app. utk recipe, exercise dll. :)


okayh, ini reason top 5 kenapa ipad best :)



sekian.

p/s:thank you to mr.boyfie sbb ajar cmne nk guna app ni sume, saya ni tak hebat guna gadget2 canggih ni. kah kah kah.





No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers