Tuesday, May 4, 2010

Love at first sight

Do u guys believe in love at first sight? i do believe! but... yeah, i bet that love at first sight is not always gonna be last forever :D u get what i mean? good if u get the message and excellent if u dont! hahah~ coz i'm going to tell u a story.. A story? Not a story actually. It is more to an example or situation :P

Okayh, how can i start to tell u guys the story?oops, again -___- correction: example/situation? Awat tetiba dokk menaip in english ni? haha~ bukan apa (sila baca dgn dialect utara naa) cheq tadi baru jeaa tengok movie korea. (what the .....) okayh, sori, mmg xde kaitan. saje jeaa nak buang masa dengan merepek sbb xtahu nk mula cmne entri ni.. idea mmg sgt bnyk, tp ttba xtaw nk mula dari manaa. sbb sume idea ni berebut2 nk keluar.. xreti2 nk beratur.. x berdisiplin betull. menci makk nyahh!

okayh, mari mulakan dengan bismillah :)


ehem..

apakah itu love at first sight?
love at first sight itu adalah cinta pandang pertama :) apa senyum2? haaa, pernah la tuhh kan cinta pandang pertama kann? terkenangg la tuhh kan tersenyum-senyumm tuhh. gatai naaa. blaja x abess nk bercinta. bagitau kat makk kang! (adoii, cm terkena kat batang idung sendiri jeaa :P ) apa yang terkena kat batang idung sendiri tuhh? alaaaa, sume nak tau.. pk sendiri laaa!

why did i believe in love at first sightt? kamu2 nak tahu? n kenapa saya kata yang cinta pandang pertama x semestinya last forever?haaaa. meyh ikuti kesah selanjutnya.

saya percaya cinta pandang pertama, sbb saya igt lagi ketika di bangku sekolah dahulu, (haa, nk kata aku bercinta tyme skolahh la tuh.. xbaek buat spekulasi cm tuhh, sila baca abes ayat ni dulu.. xbaek taww) ehem, ketika di bangku sekolah dulu, masa tuh form 3 kalau x silap. yeaa tahun 2002.. ala, ada world cup tyme tuhh.. igt x? eyhh. nape pula saya g tanya igt ke x. haha~ bukan korg taw apa punn yang berada di fikiran saya :D

hmm, ketika itu kali pertama saya melibatkan diri dengan world cup nihh. erk, bukan menjadi ahli PBSM yang tunggu tepi padang masa world cup tuh ke apa.. dan juga bukan jadi org yangg bancuh air sirap bg pemain bola mahupun referee tuh menumm. maksud saya melibatkan diri dengan world cup di sini adalah saya menonton bola. yea, first tyme kottt saya perempuan menonton bolaa. ngeee~ masa tuhh yea la, tengah demam world cup. ayah, pak cik, cousins sume duk tgk bola, so xde pilihan laen kena tgk juga laa. mujur la best. eheh.. bestt.. betul la.. alaa, korgg laki2 ni mesti igt saya kate best sbb banyak laki ensem kann? hmm, betul la tuh. wakakaa~ pada ketika itu, saya yang xtahu pape, fikiran masih suci murni bersih dari bola2 ni tetiba jatuh cinta terhadap ........ pemain bola. hahah~ bila tgk ada sorg mamat tuhh pakai jersy nombo 10, maen kat dlm pasukan ENGLAND, mata saya bersinar2. tambahan pula dia sungguh hebat menjaringkan gol.. itu la cinta pandang pertama saya, MICHAEL OWEN.. ianya tidak berakhir di situ.. saya banyak kali jatuh cinta pandang pertama. bila tengok SPAIN lawan ntah negara mana saya x igt, saya jatuh cinta pandang pertama sekali lagi tapi pada org lain. iaitu RAUL GONZALEZ. hensem kau! Pastu jup g tgk team laen pula bila ternampak lg org hensem maka saya sekali kali terjatuh cinta pandang pertamaa. tapii saya x igt la yang lain2 tuhh sape.. sebab byk sgt kan.. yang paling kekal di ingatan smpai skang OWEN ng RAUL ni laa. ape la cite dorg eyyy? lame x jumpa. wakaka~

okayh, itu di kira cinta pandang pertama la kan sbb sekali tengok jea da macam suka. sampai skang kottt. haaa~ jangan maen2 :))

okayh selain itu.. mcm situasi td tuhh macam mmg bertepuk sebelah tangan la kan.. xkan la OWEN nak kat saya nihh. (gila statement mcm sgt kesian :P) okayh forget it. mari ke kesah/situasi seterusnya. pernahkah anda macam turun dari tangga, pastu ttiba terserempak dgn jejaka/gadis yang mmg anda xkenal .. masa nk turun tangga tuh anda hampir terlanggar beliau.. masa nak terlanggar tuhh x tengok muka sgt la kann.. pastu konon2 ckp "oops, sorry". tiba-tiba mata bertentang mata.. and jeng jeng jeng~rasa macam berdebar tapi malas nak ambik tahu pasal berdebar tuhh sebab anda xtahu nape berdebar kan.. jup g tgk2 org yang anda hampir nak langgar td kawan sekelas/sekerja anda. dan anda tidak menyangka akan berkawan dengan beliau sehingga rasa macam suka konon. ala, mcm konon2 masa nak terlanggar td da ada suka2 tapi x perasan laa. gila drama kann. hahah~ :)) itu di kira love at first sight ke?

selain itu, macam hmm, masa nak buka pintu tanpa disedari di bahagian dalam pintu tuh terdapat jejaka/gadis yang nak juga bukak pintu yang anda nak bukak tuh kan.. pastu bila anda da dapat bukak pintu tuhh, jejaka/gadis tadi btol2 berada di depan mata anda.. dan anda berdebar2 lagi.. pastu bila jmpa org tuh blk utk kesekian kalinya anda rasa suka kt org tuhh. adakah itu love at first sight juga?

okayhh, paling2 xpunn mcm anda sedang keluar bersama rakan2... pastu ternampak jejaka/gadis nihh perghh gila tampan/anggun! maka anda rasa jatuh cinta pada dia. tapi mmg anda xkenal lgsung jejaka/gadis tuhh. adakah anda akan pergi tegur jejaka/gadis tuh utk berkenalan ke apa ke? mcm perlu ke? kalau saya mmg x la kann. pastu anda ke tempat laen pulaa, dan terjumpa jejaka/gadis yang lain.. tampan dan anggun jugaa. anda rasa jatuh cinta lagi... ohh, mmg byk kali ni jatuh cinta pandang pertama.. hahahah~ :)) so, that's why saya mengatakan bahawa love at first sight is not always gonna last forever. sbb anda akan melupakan yang sebelum2 nihh bila anda jumpa yang baru.

tapii.. saya mmg x akan melupakan OWEN, melaenkan saya hilang ingatan. hahah~ :))


sudah la mira, cukup2 tuhh. cinta pandang pertama saya yang kekal sehingga kini ada banyakkk! yeaa, banyakkk. jangan kata saya playgirl. xbaek tuhh. nak tahu mengapa bnyak? hmm.. begini.. saya suka jalan2. yea, jalan2 cuci mata :) jeng jeng jengg~ pastu kalau saya ternampak ehem.. sesuatu yang menarek perhatian saya, saya akan membelinya.. kalau ada duit laa. kalau xde mcm cinta x berbalas laa .. mcm ngan OWEN tadi -___-' jadi setakat ni, kalau saya jalan2 cuci mata tuh, bila nmpak ada baju nih menarik, saya jatuh cintaa. lalu saya akan menjadikan baju tersebut milik saya :) hanya cinta pandang pertama seperti ini yang akan kekal :) heee~


sekian :P

the end

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers