Thursday, May 27, 2010

it's all about MONEY n POWER.

heh. apa ntah tajuk seperti berpolitik sahaja nihh? saya mmg sengaja meletakkan tajuk begitu mcm bagi nmpak jeng jeng jeng skett. haaa, baru la mcm tadaa! org nak baca kann? betul x? okayh, to be honest, entri kali ni mmg la ada sedikit cite pasal wang dan kuasa. waahh, begitu serious kan? kenapa begitu serious? apakah yang membuatkan ianya nampak serious? haa, saya punn xtahu. tapi rasanya bila kata pasal kuasa dan wang mmg ianya kelihatan serious. begini lah pembaca yang sejati sekalian, ewaaahh~ mcm berpidato pula, saya yang masa begitu terluang menanti saat-saat nak sambung belajar, xreti-reti nk ulang kaji.. apa yang saya reti? hmm, tido, makan, tgk tv, on9 , berblogging, pastu tgk cite korea kat tenet. haaa! dengan aktiviti tersebutlahh maka saya mendapat idea baru untuk membuat entri ini :)


saya baru sahaja habes tengok cerita korea tajuk dia "partner" sebanyak 16 episode yang mengambil masa lebih kurang 3 hari untuk saya abes kan. not bad la dari 1 hari tgk abes terus kan. nnty xde cite laen da nak tgk. . pelakon dia, mmg jejaka idaman la u ols! seperti dalam entri saya yang lepas2, mmg bnyk kali saya asek ckp pasal dia jeaa. sape lagi kalau bukannnnn LEE DONG WOOK! :D cerita ni mmg tragis sgt, sehinggakan di sebabkan wang dan kuasa, bapa sendiri sanggup menghantar anak yg x bersalah ke penjara. ohh, kesian taw my darling lee dong wook. i pggl lee dong wook, dong aja la eyhh. lebih ringkas dan padat. hahaa! orang x kan buat cerita kalau menda tuh x berlaku kann? apakah? mengapakah kerana wang dan kuasa darah daging sendiri menjadi mangsa? wahh gitu. emosi nihh! hmm, mcm okayh, memang la dalam dunia masa kini semua perkara memerlukan wang. tp itu dunia beb! haa, wa malas la kan nak cakap bnyk, lu pikir la sendiri. mmg perlu ke? apa yang perlu ke x nihh? heh. tiba-tiba. hmm, bukan la, perlu ke mengejar sangat wang dan kuasa tuhh? kesian dong taw. comel sangat dia pakai bju banduan. haha~

saya seorang kenalan yg dia putus cinta gara-gara pasangan dia dan keluarga pasangan dia mengejar wang dan harta. ooopsie! okayh, kau da bercinta lame kot dgn org tuh, tiba2 bila ada org kaya dtg kat kau, kau tgglkn pula teman kau tuh kan? apakah? kalau yea punn kan, bia la org kaya tuh muda, single dan kachak! bukannya tua, bini da bape ntah dan muka berkedut. okayh, kata tua, mmg berkedut la. munken dia tidak menggunakan krim pencegah penuaan? hahaha. kepada yang ditinggalkan oleh "orang" tuh, yang terlalu mengejar harta, anda patut bersyukur sbb dia telah menunjukkan belangnya sebelum berkahwen lg, meskipun selepas beberapa tahun baru anda tahu, xmengapa. itu ujian dari-Nya. anda pasti akan mendapat yang lebihhhh baik dari itu. jangan kecewa yea. haha. mcm dia baca jea blog nih. okayh, whatever pun.. ini pengajaran pada yang lain juga. sebenarnya kekayaan harta x menjamin kebahagiaan. percayalah :) melainkan org tuh kaya harta dan kaya kasih sayang. memang meletops la u ols!~ heh.


selain tuh, mmg banyak kali juga la cerita2 begini secara realitinya terjadi. ala2 si tanggang gitu. Ya Allah, mintak2 perkara begini x jadi kepada saya. mereka yang dah berjaya melupakan ibu bapa, sanak saudara apantah lagi darah daging sendiri buat2 xkenal? heh? no comment. okayhh la.. tuh jeaa pun cite dia. semua emosi ni gara2 tgk cite korea la nihh. apakah sensetip sangat amira nihh ^^ heh. sekian terima kaseh.


the end


1 comment:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers