Tuesday, May 24, 2011

Insidious


Assalamualaikum semua! :D Hi!

Okayh, tajuk entri ni agak familiar .

Yea saya tahu, memang familiar .

Tajuk film yang sedang di tayangkan di pawagam-pawagam berhampiran kan?

Haa, betul lah tuh. Jadi, adakah entri ni berkaitan dgn film tuh?

Absolutely!


Saya macam tiba-tiba rasa nk jadi pengulas film pula :P
Ye la, memandangkan saya perlu keep awake sepanjang hari ni dan tidak tidur siang untuk mengelak malam berjaga,
jadi haruslah saya mencari apa yang boleh di lakukan untuk mengisi masa-masa yang ada :)


Saya da tengok da cite ni semalam kat Alamanda,Putrajaya.


Amboi, awat sampai ke Putrajaya dek non?


Hmm, sebabnya saya mempunyai urusan di MMC
berkaitan dengan masa depan saya nanti. huhu.

So, tanpa membuang masa .
Saya tahu anda pun bukan rajen dan kesah nk tahu sgt pon :P
Jadi saya terus straight ke cerita ni la yea.
Saya janji tak bagitahu ending dia even korang boleh google pon :P

Pada peminat cite seram, sila lah g tengok.
Saya dulu memang minat tgk cite2 seram ni.
Tapi, sejak tengok cite Paranormal 2 tuh, haihh~ takuddd tau!
macam phobia tiba2.
Bila nak tidur mcm terkenang cite yang di tonton tuh.
Macam cite insidious ni pun, mmg terkenang ,
terbayang jugak la sebelum tidur.
Mujur tak mimpi ngeri semalam.
Nak saya rate cite nih?
Saya ni kedekut sikit nak bg bintang-bintang ni.
3 n half boleh?
Cite ni mcm best tapi sebab perasaan takud menyelubungi diri,
jadi 3 n half sudah la dari 5 bintang okayh?
Serious seram , sampai mmg akan terjerit2 la.


Haha.



Okayh, jangan khuatir kenapa saya haha.
Saya tidak tipu.
Ini serious.
Saya haha sebab teringat peristiwa di dlm wayang tuh jea .
:P



Saya tengok cite ni smpai tutup mata dgn tangan ,
tapi nk tengok jugak, so bukak sikit jari2 tengok dr celah2 jari jeaa.
Pastu sebab takud sangat dengan sound effect,
saya bukak mata tapi tutup telinga.
Bia nampak asal jgn dengar.
Kalau tak nnti terjerit :P




Cerita ni pasal roh budak kecik yang comel
bernama Dalton keluar dari badan ketika tidur,
pastu tak dapat kembali ke dalam jasad dia balik sebab roh dia pergi terlalu jauh dan terperangkap.
Pastu roh2 jahat nak masuk dlm jasad si Dalton ni.
di sebabkan roh dia tak dpt kembali ke jasad dia,
Dalton ni jadi macam dlm keadaan koma.
Tak sedarkan diri berbulan-bulan lamanya.
Yea la, ada jasad jea, tapi tak de roh kan.
Sementara tuh, banyak gila gangguan jahat kat rumah family dia.
Yang itu seram!
Banyak sangat roh merayau2 dlm umah Dalton.


Pastu nak tahu apa terjadi?
G la tgk kat wyg! Haha.
tak pun g la beli Dvd ke, Donlod ke :P



Kat sini ada trailer dia saya sertakan :



Okayh, saya memang x pandai nk bercerita sebenarnya.
Sebab tuh cite separuh jalan jea. Haha.


Kthxbye.




p/s:Ada satu malam tuh kiteorg berjaga tengah2 malam. Pastu lapar gila. Macam ngantuk tapi nak makan. ingat nak order McD, tapi takud lambat dan tertidur. So tak order la. yang si piah(Sofia) ni nak jugak McD, so dia suh jgk saya order, tapi saya mls dan cakap " alaaa, nak tidur jea la. esok mangun baru makan" pastu piah cakap" nanti kan masa tido roh kau jalan2 g cari makanan, pastu makan sampah2 tepi jalan" okayh. saya mmg xterpengaruh ke-psycho-an dia lalu terus nak tido :p tapi dia pulak g masak kan, tba2 saya mgun dan terus meminta sedikit mknn yg dia msk tuh :p the end.

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers